Tyger - en passion!

Numera kan jag faktiskt gå förbi ett vackert tyg utan att köpa det. Jag har, vis av ålder, insett att jag har tyger så det räcker och blir över. Jag vet inte hur många barnbarn jag skulle behöva få för att få användning för alla tyger jag redan har.

Jag tycker mycket om att sy i glada färger. Det syns också i min nystädade hylla.



Förra hösten berättade min yngsta dotter Lovisa att hon och hennes älskling Daniel skulle gifta sig i juni 2009. Jag ville sy ett täcke som gåva och undrade vilka färger de skulle vilja ha.  Den sparsmakade dottern svarade "olika vita toner"----!

Det tog flera månader innan jag hade hämtat mig. Men i början av maj började jag sy. Jag sydde i veckor, ibland var det rätt segt (och blekt) men så småningom blev jag riktigt nöjd. Det såg ut att bli ett vackert och vilsamt överkast, inte så sprakande som brukligt. Jag tror att det nu pryder Lovisas och Daniels hem i Augsburg i Tyskland. Kram mina älsklingar!








Inga kommentarer: