Sommarprojekt nr 1 VEDBOD


Denna sommar skulle det äntligen bli av att bygga en vedbod. Jag tänkte mig lågbudget. Utanför en affär i Falun låg en hel hög med lastpallar i snömodden på vårvintern. När jag frågade var det helt ok att ta ett par, tre stycken alldeles gratis. Stefan fraktade ut dem till Leksand. Han gjorde också själva grundarbetet. Men sedan sågade och mätte och tänkte och ändrade och byggde - med litet hjälp - jag själv. Det är så enormt roligt att snickra. Vedboden har plats för ungefär 2,5 kubikmeter ved om man lassar in upp till överkanten på sidorna! Det är ganska mycket ved, räcker gott och väl från vår till tidig höst.

Här följer nu ett bildreportage.










De glesa lastpallarna i botten gör att veden ligger luftigt och torkar.

4 kommentarer:

Monica sa...

Det var inte dåligt! Bygga en vedbod själv...oj, vad imponerad jag blir! Du kan väl "lägga" till snickare till dina meriter också....hi,hi. Klara fina bilder också! Inget mer beröm, tack för mig.

Akvileja sa...

Jag solar mig i berömmet och tackar!

stickmamman sa...

Den blev ju väldigt fin,du är duktig.

Anonym sa...

Oj vilken stilig bod!