Agnes tröja eller Garnet som försvann

De senaste veckorna har jag stickat och stickat. Lilla Agnes, 2 månader, ska få en tröja, tänkte jag. När bakstycket och de två framstyckena var klara, försvann det grå garnet!
Det finns en filur här i hemmet som jag starkt misstänkte.
Katten Rufsen!

Men inte svarade han när jag frågade var nystanet tagit vägen. Så jag tog ett annat garn, ett lila, och stickade ärmarna. När de var klara dök det grå garnet upp - i mitt arbetsrum bakom en hög böcker.

Det lilla spännet hade jag sedan tidigare. Jag lade de två delarna i en skål på stora bordet. På natten tänkte jag ...jag borde inte ha lagt dem där, tänk om katten tar dem...
Nästa morgon var den ena delen av spännet borta ur skålen. Skäligen misstänkt: Rufsen!

Jag skrev upp på inköpslappen att jag skulle köpa ett nytt spänne ... men just när jag skulle ge mig av, klev jag på något hårt på mattan. Det var spännet!

Så här ser tröjan ut färdig:

Inga kommentarer: